Nieuwe Renault Espace
15 augustus 2012
Een nieuwe Renault Espace! De eerste kwam 28 jaar geleden en inmiddels zijn er meer dan 1,2 miljoen Espaces verkocht.
- De nieuwe Espace heeft het nieuwe herkenbare Renault front dat hem nog eleganter en dynamischer maakt.
- Hij krijgt milieuvriendelijkere motoren: ze verbruiken minder en stoten minder CO2 uit
- Hij blijft zichzelf verbeteren: met steeds meer techniek waaronder de nieuwe achteruitrijcamera blijft hij de ruimste 7-persoons MPV.
Prijzen van de nieuwe Espace worden volgende maand bekend gemaakt en vanaf dat moment is deze ook te bestellen. Vanaf september staat de nieuwe Espace in de showroom bij de Renault dealer.
Een nieuwe visuele identiteit in stijl met de Espace
De nieuwe Espace krijgt de nieuwe visuele design-identiteit van Renault die de MPV nog dynamischer en unieker maakt. Net als bij alle nieuwe Renaults prijkt er een groter logo op de grille dat verticaal is geplaatst op een brede zwarte strip met chromen randen.
Met de nieuwe wieldoppen ‘Hurlingham’ of de nieuwe lichtmetalen velgen ‘Monterey’ en ‘Dark Eptius’ komt het elegante en sportieve karakter van de Espace goed tot zijn recht. In het interieur is het zo kenmerkende dashboard van de Espace bij de Initale Paris uitvoering voorzien van siernaden en dat ziet er heel verzorgd en chique uit. Lederen of alcantara® bekleding zorgen voor een aangenaam comfortabel gevoel voor alle inzittenden.
Milieuvriendelijker: -20 gram CO2/km (-0,8 l/100 km) met een dieselmotor, -6 gram CO2/km (-0,3 l/100 km) voor een benzine-uitvoering
In de versie met 150pk stoot de 2.0 dCi, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak, slechts 150 gram CO2/km* (-20 gram) uit en verbruikt hij 5,7 l/100km* (-0,8 liter). De 2.0 dCi met 150 of 175pk, gekoppeld aan een 6-traps automaat, stoot 169 gram CO2/km* (-20 gram) uit en verbruikt 6,4 l/100 km* (-0,8 liter). Voor de 2.0 dCi betekent dat een vermindering van 1,7 l/100 km en 27 gram CO2/km in zes jaar tijd, sinds de lancering van de 2.0 dCi op de Espace in 2006.
De uitstoot van de 2.0 turbo is teruggebracht tot 198 gram CO2/km* (-6 gram) en het verbruik tot 8,5 l/100 km* (-0,3 liter).
Alle motoren in de Espace zijn vanaf nu voorzien van een groen B of C-label.
Om dit voor elkaar te krijgen, is door de ingenieurs gewerkt aan:
- de dieselmotoren: introductie van ESM (energieregeneratie tijdens het remmen), een thermostatisch geregelde oliepomp, thermo-management en een nieuwe sneller koelende EGR-klep,
- het onderstel: 3% betere SCx dankzij wijzigingen aan de bodemplaat, nieuwe banden met een geringe rolweerstand, elektro-hydraulische stuurbekrachtiging.
Baanbreker blijft zich vervolmaken
Alles wat heeft geleid tot het succes van de Renault Espace zit ook weer in deze nieuwe versie: ruimte, modulariteit, comfort, zicht en licht voor alle inzittenden. Qua binnenruimte is de nieuwe Renault Espace nog altijd de grootste van alle grote 7-persoons MPV´s. Iedereen beschikt over een echte stoel en bijzonder veel licht dankzij het grote schuifdak.
De nieuwe Espace innoveert met een nieuw soort bekleding met een vocht- en olieafstotende coating. Renault is de eerste autoconstructeur die de stof Teflon® Automotive High Protection levert. De Teflon® coating beschermt iedere stofvezel zonder dat deze er anders gaat uitzien of aanvoelen. De nieuwe bekleding is uiteraard heel erg handig als de Espace als gezinsauto wordt gebruikt: vlekken krijgen geen kans om in de bekleding te dringen en het schoonmaken gaat zo makkelijk dat de auto er altijd als nieuw kan blijven uitzien.